kajassmycken

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Karin Jangedahl - 8 januari 2012 18:34

Ytterligare wraparmband med mörkbruntläder och små facetterade glaspärlor med lila lyster superfina.

Armbandet viras 4varv runt armen och har en plexiglasknapp med text.

Armbandet är 57cm långt.

Best nr. W lila 2. SÅLT

 

     

Av Karin Jangedahl - 8 januari 2012 18:20

Brunt läderband med vita cateyes pärlor , sytt med ljustråd för att öka effekten.Det här armbandet har en plexiglasknapp med text. Förrutom min tag så finns ingen metall alls vilket gör att känsliga personer lätt kan använda armbandet.

 Armbandet mäter 57cm och viras 4varv runt armen.

Bets nr W vita cateyes. SÅLT

 

     

Av Karin Jangedahl - 8 januari 2012 18:05

Min nya stora passoin just nu är att göra de här läckra wraparmbanden.Viras runtarmen flera varv och glittrar sedan snyggt. Jag har medvetet valt att använda fina glaspärlor till största del som har AB lyster för att framhäva pärlglansen. men har även gjort med glaspärlor som cats eyes som även de har en läcker ton.

Armbanden görs med läder pärlor och tråd.

Det här armbandet är gjort med pärlemo tonat läder i vitt, facetterade klara glaspärlor med ab lyster. Armbandet knäpps med en sterlingsilverpläterad knapp.

Finare på armen än på bild.

Armbandet 57cm långt och går 4 varv runt armen.

Best nr. Wrap klarglas 1 Pris 225kr

 

       

Av Karin Jangedahl - 8 januari 2012 18:00

Gott Nytt år till er alla. Hoppas starten och helgerna varit bra.

Nu går vi mot ljusare tider kanon tycker jag.

Snart kommer det gå att fotografera smycken lättare, nu sitter jag vid köksfönstret och fotar på fönsterbraädan mitt på dagen. Om ni undrar varför en del bilder ser konstiga ut kan det bero på det. Gäller att passa på när det är som ljusast.


Den här månaden har jag glädjen att vara månadens designer hos Tinaglitter kanonkul.

Under lovet har jag lärt mig en ny teknik som jag tycker är kanonkul att göra. Det kommer ni att märka för det har blivit några armband.

Nu sdka jag lägga in lite nya bilder.

Håll till godo. Mer kommer vartefter det går att fota.


Karin

Presentation


Material jag använder mig av till smyckena är halvädelstenar, snäckskal, sötvattenpärlor, glas, metall och läder. Alla metaller är nickelsäkrade enligt EU:s regler.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

KaJa`s lämna gärna en hälsning


Ovido - Quiz & Flashcards