kajassmycken

Alla inlägg under april 2014

Av Karin Jangedahl - 29 april 2014 15:37

Idag har äntlige bloggen bivit uppdaterad, med flera nyheter. Den här gången är det mycket sydda smycken som går i rosatoner. De föesta av dem går att få i andra färger.

Hoppas att ni ska gilla det ni ser. Har du funderingar om längd och färger hör av dig.

       

Av Karin Jangedahl - 29 april 2014 15:31

Det sista armbandet för dagen är även det ett sytt hantverk av olika glaspärlor som är komponerade till en fint mönster.

Alla pärlor är i glas och av olika modeller och storlekar.

Det här knäpps med ett klolås.

Pris185kr

   

Av Karin Jangedahl - 29 april 2014 15:29

Det här armbandet har jag sytt på pärlor på en strasskedja vilket gör ett läckert annorlunda utseende.

Även här går det att beställa olika toner å pärlorna.

Armbandet är tunt och väldigt smidigt.

Pris 180kr


 

Av Karin Jangedahl - 29 april 2014 15:25

Wrapparmband som du bara rullar på trevarv runt armen och knäpper med en knap.

Här är det en mörkare fylligare gammelrosa ton på glaspärlorna  och en matchande ton på lädret.

Kappen är av plexiglas vilket gör att allt är uan någon fom av metall. Just detta har min logga i metall me jag har även plexiloggar


Pris 225kr

 

Av Karin Jangedahl - 29 april 2014 15:22

Det här sydda halsbandet är av glaspärlor i vitt och klarglas. Passar fint till fest men även för vardagen. Halsbandet är en kortmodell och jag har valt klolås till det.

Även detta går att beställa i flertal olika färger.

ris halsband 265kr

 

Av Karin Jangedahl - 29 april 2014 15:18

Ännu ett sytt armband den här gången med vita botten pärlor och som dekorerats med den starkare fuchia tonen.

Även detta passar både till vardag och fest.

Det är lite grövre och blir nästan som ett stelt armband när man ser det på.

Även här har jag valt togglelås men det går att få klolås och magnetlås samt arbandet kan jag göra i flera andra färger efter tycke och smak.


Armband 185kr

   

Av Karin Jangedahl - 29 april 2014 15:13

Sytt armband av glaspärlor både ljusrosa och klara och med kontrast tonen fuchia gör att det glittrar fint både som fest och vardagssmycke. Det här går även att få som halsband och örhängen. Jag kan även göra det i flera andra olika färger. De klara pärlorna som nästan ser ut att ha guldton på är firepolisch och ger den reflektionen i kameran.

Jag har valt togglelås som knäppning men det går att få andra lås också.


Pris armband 185kr

   


Av Karin Jangedahl - 29 april 2014 14:57

Ett sytt armband av tre olika glaspärlor i en fin rosa ton med  silver och vita pärlor. Armbandet är väldigt lättburet och passar både vardag och fest. Armbandet knäpps med ett togglelås.


Går att beställa i princip i alla färger.

Pris 225kr

 


Presentation


Material jag använder mig av till smyckena är halvädelstenar, snäckskal, sötvattenpärlor, glas, metall och läder. Alla metaller är nickelsäkrade enligt EU:s regler.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

KaJa`s lämna gärna en hälsning


Ovido - Quiz & Flashcards